dinsdag 21 augustus 2012

NEWS..

Natuurlijke Cosmetica Merken | Concept Winkels
Natuurljke en organische cosmetica is over de hele wereld een trend die maar blijft groeien en groeien. Zo ook in Azië, ieder jaar groeit deze markt in Azië met meer dan 15%. De Aziatische consument kiest vaker voor natuurlijke producten door verschillende gezondheidsrisico's zoals SARS, de vogelgriep en issues niet het verleden met giftige voedselwaren.

Waar Europese merken vooral verkocht worden bij de retailers, openen deze merken vooral hun eigen concept winkels in Azië. Azië heeft namelijk weinig retailers die ervaring hebben met natuurlijke en organische producten, en dit maakt de distributie niet gemakkelijk. Het is voor merken daarom een betere strategie om hun merk direct te verkopen via hun eigen winkels.
Het openen van eigen winkels geeft niet alleen voordelen op het vlak van distributie maar geeft de merken ook de kans om de consumenten zelf iets bij te leren over natuurlijk en organische producten. Dit is belangrijk doordat er zoveel claims worden gemaakt met betrekking tot 'groene' producten.
















Bekende merken die al bezig zijn met het openen van eigen concept winkels zijn o.a. het Australische merk Jurlique (35 winkels), het Franse merk Melvita (15 winkels) en het Engelse Neal's Yard Remedies (15 winkels).

Wil je meer weten over de directe distributie in Azië? Op 11 en 12 November vindt er een Sustainable Cosmetics Summit plaats in Hong Kong waarin directe distributie een centrale rol speelt.
--
Denise (@Celeste_DVG)
Informatie: Organic Monitor